Mosty
Montáže ocelových mostů patří v Hutních montážích k tradičním a nosným segmentům již od jejich založení. Významné stavby ocelových mostů se v minulosti v ČR a na Slovensku neobešly bez účasti HM. Za více než padesátiletou historii byly Hutní montáže dominantní montážní firmou v tomto oboru a tak významné ocelové mosty v ČR a na Slovensku do 90. let 20. století byly téměř výhradně dílem Hutních montáží.
Z té doby lze jmenovat most Žďákov přes Orlickou přehradu, mosty na D1 u Humpolce a Velkého Meziříčí, most Barikádníků, či přemostění Masarykova nádraží v Praze.Na Slovensku to byly především bratislavské mosty jako zavěšený Nový most s vyhlídkovou restaurací, železničně-dálniční Přístavní most, či rekonstrukce Starého mostu (Rudé armády).
Následovala stavba mostů: Silniční most v Kielu a rekonstrukce železničního mostu v Rendsburgu v Německu, Mariánský most v Ústí n/Labem a Dlouhý most v Českých Budějovicích. Další nejvýznamnější reference z posledních let jsou uvedeny níže.
Hutní montáže staví mosty a lávky
- železniční, silniční a dálniční
- klasické i spřažené
- příhradové
- obloukové
- zavěšené
- visuté.
Při tom HM používají nejrůznější technologie jako
- klasická montáž
- letmá montáž,
- vysouvání
- klasické zaplavení nebo speciální zaplavení otáčením na lodích (viz most Apollo).
Významnými investory jsou Ředitelství silnic a dálnic , případně krajské úřady a města a jejich ekvivalenty v Polsku a na Slovensku, Metro Bratislava