Lokalita: Elektrárna Tušimice II
Materiál, výkonnost: hnědé uhlí, 1500 t/h
Šíře pásu: 1600 mm
Rok: 2007
Základní funkcí celku DC 1 (zauhlování) je doprava uhlí z předávacího místa – SD, a.s. Doly Nástup Tušimice (DNT) do kotelních zásobníků jednotlivých kotlů.
Základní dopravní cesta paliva do kotelny je řešena dvěma nezávislými linkami A a B. Každá linka může nezávisle na druhé zauhlovat kotelnu palivem. V důležitých přesypných bodech jsou v dopravní trase vloženy pojízdné dopravníky nebo dvojcestné svodky, které umožňují zapojit do výsledné dopravní cesty různé kombinace dopravníků z linky A a B, nasměrovat dopravu materiálu na skládku č.1, nebo č.2, zabezpečit dopravu materiálu ze skládek do kotelny.
Součástí DC1 byla modernizace nebo náhrada všech dílčích zařízení sloužících nebo potřebných k dopravě a skládkování paliva za účelem zabezpečit spolehlivý provoz na dalších cca 25 let.
Dopravní cesty v systému vnějšího zauhlování jsou představovány těmito zařízeními – Stabilní pásové dopravníky, Pojízdné PD, PD se shazovacím vozem, Rozdělovací svodky, Dopravní cesta pro kontrolu vah, Mostové nakladače a „S“ vůz.
Dopravní zařízení – parametry:
Stabilní pásové dopravníky
Počet ks | Zařízení | Šířka B (mm) | Délka L (m) | Převýšení H (m) | Příkon pohonu N (kW) | Dopr. výkon Q (t/hod) |
2 | Pásový dopravník T1A.B | 1600 | 46 | 11 | 110 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T3 | 1600 | 312 | 7.1 | 200 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T6 | 1600 | 103 | 4.5 | 90 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T7 | 1600 | 57 | 7 | 75 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T8 | 1600 | 221 | 0 | 90 | 1500 |
2 | Pásový dopravník T10 A.B | 1600 | 68 | 0 | 45 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T22 | 1600 | 402 | 0 | 200 | 1500 |
Pojízdné pásové dopravníky
Počet ks | Zařízení | Šířka B (mm) | Délka L (m) | Převýšení H (m) | Příkon pohonu N (kW) | Dopr. výkon Q (t/hod) |
2 | Pásový dopravník T2 A.B | 600 | 16 | 0 | 22 | 1500 |
Pásové dopravníky se shazovacím vozem
Počet ks | Zařízení | Šířka B (mm) | Délka L (m) | Převýšení H (m) | Příkon pohonu N (kW) | Dopr. výkon Q (t/hod) |
1 | Pásový dopravník T5 | 1200 | 343 | 7.7 | 200 | 750 |
1 | Pásový dopravník T21 | 1200 | 409.5 | 11.7 | 235 | 750 |
Dopravní cesta pro kontrolu vah
Počet ks | Zařízení | Šířka B (mm) | Délka L (m) | Převýšení H (m) | Příkon pohonu N (kW) | Dopr. výkon Q (t/hod) |
1 | Pásový dopravník T40 | 1600 | 24.9 | 7.8 | 75 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T41 | 1600 | 47.3 | 13.88 | 200 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T42 | 1600 | 6.4 | 0 | 11 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T43 | 1600 | 23.25 | 0 | 18.5 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T44 | 1600 | 4.43 | 0.7 | 11 | 1500 |
1 | Pásový dopravník T31 | 1600 | 28.36 | 6.5 | 75 | 1500 |
Shazovací vůz, 1ks
Typové označení shazovacího vozu | SVZ 2000/35 |
Dopravní výkon stroje – teoretický | 2000 m3/h |
Výložníkový pás – šířka | 1200 mm |
Rychlost pásu výložníku | 4 m/s |
Délka výložníkového pásu | 35 m |
Sklon výložníku | +15° a-7.5° |
Skládkový dopravník – šířka | 1200 mm |
Rychlost skládkového dopravníku | 3.15 m/s |
Max. tah veskládkovém pásu | 100 kN |
Rozsah natočení výložníku | ±100° |
Obvodová rychlost na konci výložníku | 8.5 m/s |
Rychlost zvedání – klesání na konci výlož. | 6.4 m/min |
Rychlost pojezdu | 19.5 m/min |
Rozteč kolejí | 5000 mm |
Hmotnost protizávaží | 20 t |
Napájecí napětí | 400 V / 50 Hz |
Celkový instalovaný výkon | 130 kW |
Celková hmotnost stroje cca | 140 t |
Mostový kolesový nakladač, 2ks
Typové označení nakladače | N 2000 x 50 |
Teoretický dopravovaný výkon nakladače | 2000 m3/hod. |
Maximální výška skládky | 11 m |
Maximální šířka skládky | 45 m |
Rozpětí stroje | 50 m |
Rozvor pojezdových jednotek | 10 m |
Průměr kolesa přes břity korečků | 10.8 m |
Celková pracovní dráha kolesa po konstrukci mostu | 41.7 m |
Hmotnost nakladače | cca 310 tun |
Počet korečků | 10 |
Teoretický objem jednoho korečku | 1000 dm3 |
Otáčky kolesa | cca 4.2 ot./min. |
Pojezdová rychlost vozíku kolesa (řízená frekv. měničem) | cca 5 až 20 m/min. |
Dopravní pás – šířka | 1.6 m |
Jmenovitá rychlost dopravního pásu | 2.1 m/sec. |
Pojezdová rychlost nakladače (řízená frekvenčním měničem) | cca 4 až 20 m/min. |
Celkový instalovaný výkon | cca 270 kW |
Uvažovaná součinnost | cca 231 kW |
Základní provozní napětí – přívodní | 3PE ∼ 50Hz 6000V/IT |
Základní provozní napětí – motorické | 3PE ∼ 50Hz 400V/TN-S |