Lokalita: Doly Nástup Tušimice
Materiál, výkonnost: hnědé uhlí, 2500 t/h
Šíře pásu: 1200 mm
Rok: 2008
Předmětem zakázky byla modernizace pasového vozu PVZ 2500 – 45/27. Stroj je umístěn na DNT Tušimice pod provozním číslem 16. Rozsah modernizace se týkal následujících částí stroje.
Nasazení stroje spolu s rypadlem KU 300 ve stoupání ve směru pojezdu stroje 1:9 bez nutnosti vyrovnání terénů či ohrožení stability stávajícího stroje s dovoleným náklonem 1:20. Mezi příčník housenicového podvozku a rám střední stavby byla vložena hydraulicky ovládaná naklápěcí deska. Naklápěním podvozku vůči zbytku stroje je umožněno pojíždění po nerovném terénu.
- Zvýšení dosahu vykládacího výložníku na -7 m pod úroveň pojížděného terénu.
- Zvýšení průchodnosti násypek a změnu konstrukce dopadového místa s kluzným dopadovým ložem
- Rekonstrukce vybraných agregátů stroje
Navržené rekonstrukce se nedotkla ostatních pracovních oblastí stroje a nesnížila jejich provozní parametry.
Hlavní parametry stroje
Jmenovitý přepravní výkon | 2500 | m3.hod-1 | ||||||
Dopravovaný materiál (uhlí) – měrná výpočtová hmotnost těživa | 1000 | Kg.m-3 | ||||||
Přepravní vzdálenost | 72,3 | m | ||||||
Rychlost pojíždění | 360 | m.hod-1 | ||||||
Střední specifický tlak | 0,0956 | MPa | ||||||
Nakládací výložník : | – šířka pásu | 1200 | mm | |||||
– rychlost pásu | 4 | m.s-1 | ||||||
– délka výložníku | 27 | m | ||||||
Vykládací výložník : | – šířka pásu | 1200 | mm | |||||
– rychlost pásu | 5 | m.s-1 | ||||||
– délka výložníku | 45,3 | m | ||||||
Korýtkovost horní větve dopravního pásu | 30° | |||||||
Korýtkovost spodní větve dopravního pásu | 10° | |||||||
Rozsah otáčení: | – nakládací výložník na zemi | ± 9° | ||||||
– nakládací výložník zavěšen | ± 36° | |||||||
Rychlost otáčení konce vykládacího výložníku | 13,8 | m.min-1 | ||||||
Sklon nakládacího výložníku | 18° | |||||||
Sklon vykládacího výložníku: | – nahoru | +15° | ||||||
– dolu | -20,4° | |||||||
Výška výsypu vykládacího výložníku: | – maximálně | 16,5 | m | |||||
– minimálně | -7 | m | ||||||
Sklon při transportu – výložník ve směru jízdy | 1:6 | |||||||
Sklon při práci ve směru pojezdu: | – jmenovitý | 1:9 | ||||||
– maximální | 1 : ~8 | |||||||
Sklon otoče při práci ve směru pojezdu | ± 1 : 72 | |||||||
Sklon při práci v příčném směru k pojezdu | 1:20 | |||||||
Zdvih hydraulických válců: | – pro jmenovitý sklon 1:9 | 400 | mm | |||||
– pro max. sklon 1: ~8 | 450 | mm | ||||||
Hydraulický válec: | – max. tlačná síla | 1997 | kN | |||||
– max. tažná síla | 1022 | kN | ||||||
– jmenovitý zdvih | 457 | mm | ||||||
Hydraulický agregát – pracovní tlak | 700 | bar |