Lokalita: Doly Bílina
Materiál, výkonnost: skrývka, 6000 t/h
Šíře dopravníků: 1800 mm
Rok: 2006
Stavba „Otočení 4. skrývkového řezu Dolů Bílina“ zajišťuje dopravu skrývky ze 4. řezu Dolů Bílina, těžené rýpadlem KU 800 (popř. rýpadlem K2000), novou dopravní trasou, vedenou na vnitřní výsypku Dolů Bílina severními svahy lomu. Dopravní technologií jsou stávající pásové dopravníky šíře dopravního pásma 2000 mm a 1800 mm a housenicový shazovací vůz.
Rozsah provedených rekonstrukcí a oprav strojní části poháněcích stanic dopravníků PD 500, PD 302, PD 501, PD 801 a PD 513 byl individuálně stanoven pro jednotlivé poháněcí stanice s ohledem na jejich konkrétní technické provedení a nasazení v dopravní lince. Obecně bylo v rámci modernizace provedeno: rekonstrukce pohonů a poháněcích bubnů, rekonstrukce napínání, instalace nového náběhového dílu s druhým napínáním, úprava dopravní linky v poháněcí stanici, repase napínání prašných pásů, výměna mechaniky snímačů a koncových vypínačů, oprava a úprava OK.
Stavba „2.A řezu skrývky Dolů Bílina“ zajišťuje rekonstrukce, modernizace a opravy stávajících pásových dopravníků umístěných na jižním odtahu skrývky Dolů Bílina. Těžebním velkostrojem je stávající KU 800 (K105). Dopravní linka je vyústěna na dopravník PD 711 dopravní linky K99.
Rozsah provedených rekonstrukcí a oprav strojní části poháněcích stanic dopravníků PD 506, PD 504 a PD 502 byl následující: výměny a rekonstrukce pohonů a výměna poháněcích bubnů, rekonstrukce napínání, instalace nového náběhového dílu s druhým napínáním, výměna mechaniky snímačů a koncových vypínačů, oprava a úprava OK, rekonstrukce vratné stanice, rekonstrukce pojezdné násypky kolejové.
V rámci stavby 4. Skrývkového řezu – jih byl shodný rozsah rekonstrukcí a modernizací proveden na poháněcích stanicích PD 503, PD 516, PD 517.
Instalací náběhového dílu s napínáním a rekonstrukcí napínacích vrátků bylo u všech dopravníků v uvedených etapách docíleno možnosti použití těchto poháněcích stanic s instalovaným dopravním pásem typu PA až do délky cca 1500 m.
Hlavní parametry zařízení „Otočení 4.skrývkového řezu“
Označení dopravníku | PD 500 | PD 302 | PD 501 | PD 801 | PD 513 |
Šířka dopravního pásu (mm) | 1800 | 2000 | 1800 | 2000 | 1800 |
Délka dopravníku (m) | 890 | 1009 | 1200 | 1317 | 1400 |
Projektované převýšení (m) | 15 | -3 | 21 | 10 | -5 |
Teoretické dopravní množství (t/hod) | 7500 | 7500 | 7500 | 7500 | 7500 |
Osazení hlavními pohony (kW) | 3×630 | 4×500 | 4×630 | 3×630 | 3×630 |
Dopravní rychlost (m/s) | 5,2 | 5,2 | 5,2 | 5,2 | 5,2 |
Dopravovaný materiál | skrývka | skrývka | skrývka | skrývka | skrývka |
Kusovitost (mm) | 400 – 700 | 400 – 700 | 400 – 700 | 400 – 700 | 400 – 700 |
Provozní brzda – typ | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI |
Prašný pás – šířka (mm) | 2000 | 2200 | 2000 | 2400 | 2400 |
Prašný pás – pohon (kW) | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 |
Pohon napínacího vrátku (kW) | 2 x 75 | 2 x 75 | 2 x 75 | 2 x 75 | 2 x 75 |
Rychlost nap. vozíku (m/s) | 0,19 | 0,19 | 0,19 | 0,19 | 0,19 |
Délka napínání celková | 27 | 29 | 27 | 34 | 34 |
Dopravní pás | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A |
Hlavní parametry zařízení „2.A skrývkový řez a 4. Skrývkový řez jih“
Označení dopravníku | PD 502 | PD 504 | PD 506 | PD 503 | PD 516 | PD 517 |
Šířka dopravního pásu (mm) | 1800 | 1800 | 1800 | 1800 | 1800 | 1800 |
Délka dopravníku (m) | 1071 | 816 | 1262 | 1257 | 203 | 993 |
Projektované převýšení (m) | 2,5 | -5,5 | 3,9 | 13 | -2 | -16 |
Teoretické dopravní množství (t/hod) | 7500 | 7500 | 7500 | 7500 | 7500 | 7500 |
Osazení hlavními pohony (kW) | 3×500 | 3×500 | 3×500 | 3×500 | 3×500 | 3×500 |
Dopravní rychlost (m/s) | 5,2 | 5,2 | 5,2 | 5,2 | 5,2 | 5,2 |
Dopravovaný materiál | skrývka | skrývka | skrývka | skrývka | skrývka | skrývka |
Kusovitost (mm) | 400 – 700 | 400 – 700 | 400 – 700 | 400 – 700 | 400 – 700 | 400 – 700 |
Provozní brzda – typ | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI | Svendborg BSFI |
Prašný pás – šířka (mm) | 2000 | 2000 | 2000 | 2000 | 2000 | 2200 |
Prašný pás – pohon (kW) | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 |
Pohon napínacího vrátku (kW) | 2 x 75 | 2 x 75 | 2 x 75 | 2 x 75 | 2 x 75 | 2 x 75 |
Rychlost nap. vozíku (m/s) | 0,19 | 0,19 | 0,19 | 0,19 | 0,19 | 0,19 |
Délka napínání celková | 27 | 27 | 27 | 27 | 27 | 27 |
Dopravní pás | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A | P2500/4+1, 1800, 8+4 A |